Reglament

Es convoca la tercera edició de la cursa de minicotxes solars organitzada per l'IFISC-OSA student chapter. Enguany l'esdeveniment consistirà en dues fases, competició de velocitat i presentació de pòsters, segons el reglament i modalitats descrites a continuació.


REGLAMENT TERCERA CURSA DE MINICOTXES SOLARS (IFISC-OSA)

 

1- Calendari:

 

1.1- La cursa tindrà lloc el dilluns, 18 de juny de 2012 al campus de la UIB.

 

1.2- L'horari i la localització exacta encara s'han de determinar. S'informarà els participants amb un missatge de correu electrònic. La informació també estarà disponible a la pàgina web següent:

http://ifisc.uib-csic.es/osa/solar3/index.html


1.3- El període d'inscripció romandrà obert fins el dimecres 4 d'abril de 2012. (Per a inscriure-s'hi, anau a l'apartat "inscripció").


1.4- Els candidats seleccionats per a participar a l'esdeveniment seran notificats mitjançant un correu electrònic el dilluns 16 d'abril de 2012.


1.5- Totes les novetats i actualitzacions sobre l'activitat es podran consultar també a l'esdeveniment creat a facebook.

 

 

2- Inscripció:

 

2.1- La inscripció s’ha de fer a la web següent: http://ifisc.uib-csic.es/osa/solar3/index.html  (apartat "inscripció").


2.2- Hi ha dos tipus d'inscripcions:

2.2.1- Inscripció per a grups d'ESO.

a) Inscripció subvencionada per l'IFISC-OSA Student Chapter per a a instituts d'educació secundària. El nombre màxim de minicotxes subvencionats és de 4.

b) Donat a que hi ha un nombre fixat de kits per a oferir als instituts, tendran prioritat aquells centres que participin per primera vegada en la cursa de minicotxes solars. Animam a aquells instituts que participaren en l'edició anterior a reutilitzar els seus kits.


2.2.2- Inscripció per a grups o individuals.

a) Inscripció subvencionada per l'IFISC-OSA Student Chapter d'un kit solar per a grup/individu.

b) També es podran inscriure els participants de l'edició de l'any passat, els cotxes dels quals compleixin el reglament d'enguany (en particular el punt 3.3).


Nota: El nombre de participants estarà limitat pel nombre de kits disponibles.


 2.3- Recollida dels kits solars.

 

2.3.1- Els kits per a montar els minicotxes solars es recolliran, en el cas dels grups d'ESO, a una reunió organitzada en l'IFISC (UIB-CSIC), (Edificio Instituts Universitaris, al Campus de la Universitat de les Illes Balears), amb els tutors/responsables de cada classe. Aquesta reunió està prevista per al dimecres 18 d'abril de 2012.

 

2.3.2- En el cas de participants individuals, els kits es podran recollir als serveis administratius de l'IFISC (UIB-CSIC) (Edifici Instituts Universitaris, al Campus de la Universitat de les Illes Balears) a la oficina 204, Sra. Marta Ozonas, de 8:00h a 15:00h. A partir del dilluns 16 d'abril de 2012  es podran recollir els minicotxes.

 

2.4- Els participants s'han de presentar el dia de la cursa per:

a) Competir a la prova de velocitat.

b) Mostrar el seu minicotxe al tribunal.

c) Presentar, si així es desitja, un pòster explicatiu sobre la construcció del cotxe solar (veure punt 7.3).

d) Assistir a l'entrega de premis.

 

3- Muntatge del cotxe solar

 

3.1- Amb la inscripció, es proporcionarà un paquet de peces i la traducció al castellà de les instruccions de muntatge per tal que els participants puguin muntar un cotxe solar.

 

3.2- Els participants podran dissenyar la seva versió de minicotxe a partir de modificacions del cotxe del paquet.

 

3.3- Els únics elements insubstituïbles són la placa solar i el motor. La resta d'elements es poden modificar o substituir.

 

3.4- Queda prohibit emprar elements acumuladors d'energia (condensadors, etc.) carregats abans de l'inici de cada prova, així com fonts d'energia (bateries, etc.). Tota l'energia utilitzada pel cotxe ha de provenir de la placa solar del kit en el moment de la cursa.

 

3.5- Els participants que infringeixin les normes 3.3 i 3.4 quedaran limitats a participar a les categories indicades a l'apartat 7.3.

 

4- Circuit de curses

 

4.1- El circuit de curses serà una pista de 10 metres de longitud i 2 metres d'amplada.

 

4.2- La pista serà recta i als costats s’hi col·locaran barreres per evitar que els cotxes surtin de la pista.

 

5- Competició

 

5.1- La competició constarà de dues fases:

    • Fase de classificació.

    • Torneig per rondes eliminatòries.

 

5.2- A la fase de classificació:

a) Els cotxes hauran de recórrer el circuit de curses una vegada.

b) En cada un dels recorreguts, un àrbitre mesurarà el temps que el cotxe trigui a arribar a la línia de meta. Els menors temps seran la referència per a la classificació.

c) Si un cotxe es desvia de la trajectòria i xoca contra les barreres de la pista, un membre de l'equip el recol·locarà per tal que pugui continuar el recorregut. La nova posició del cotxe no pot ser més propera a la línia de meta que la del punt d'impacte contra la barrera.

d) Els 16 cotxes amb els millors temps passaran a les rondes eliminatòries.

 

5.3- En el torneig per rondes eliminatòries:

a) Els cotxes classificats competiran en un torneig per rondes eliminatòries.

b) Les parelles de contrincants s'establiran segons la taula dels temps de la primera fase.

c) El cotxe guanyador serà el que arribi primer a la línia de meta i passarà a la fase següent.

 

6- Jurat

 

6.1- El jurat seguirà la cursa i vigilarà que es desenvolupi correctament.

 

6.2- El jurat també seleccionarà els guanyadors de les categories que s'indiquen a l'apartat 7.3.

 

7- Premis

 

7.1- El primer premi a la prova de velocitat es donarà a l'individu o grup participant que guanyi la final.

 

7.2- Es premiaran també el segon i el tercer classificats.

 

7.3. Les altres categories a les que es pot optar són:

a) Aplicació de coneixements cientificotècnics.

b) Creativitat.

c) Ús de materials reciclats.

Per a competir en aquestes categories s'haurà de dissenyar un póster il·lustratiu on s'expliqui en detall, amb l'ajuda de texte i imatges, l'evolució del cotxe, el seu disseny i/o l'elecció dels materials.

Nota: Només es podrà obtenir un premi per participant (grup o individu).

El jurat s'encarregarà de la resolució de l'elecció dels guanyadors i de qualsevol altre dubte en la interpretació del present reglament. La decisió del jurat és final i inapel·lable. La participació a la competició implica l'acceptació del present reglament.

 

IFISC-OSA Student Chapter 2012

 

Updated at: 2012-03-14 14:23:40